But, I Can't...

我也想可以不用顧慮什麼事呆在家裡發呆看電視..
我也想可以不用思考什麼宅著自己的娛樂休閒...
我也想睡覺安安穩穩的一覺到天亮飽飽的伸個懶腰再起床...

But, I Can't...

不管在做什麼事..腦子裡總有一堆事情在思考..
不管現實的還是虛擬的情境...

吃著晚飯盯著電視時....電視裡也會一堆程式碼漸漸覆蓋住內容...
玩一下電動腦子裡的程式碼也跟著跑迷宮,和邏輯撕殺~~
連睡覺時..都在寫程式...都夢到一堆程式碼...起床都懷疑到底有沒有睡著..

朋友問:你的人生只有程式嗎?...
我..也想脫離....把我會寫程式這份記憶這塊腦子拿掉...
牽扯到的家庭責任負擔一併忘光光...

But, I Can't....
But, I Can't....
But, I Can't....

留言

匿名表示…
I wish I can, too ... but I can't. We all work too hard these days but in another words ... we kinda have to. Because there are bills to pay, family to support, and lives to live and they all cost $$$$ ... and if you are not careful, you might be out of a job anytime! So, I wish I can, too ... but I can't . Just like you ~>_<~

熱門文章